Algemene voorwaarden

De klant dient steeds de algemene voorwaarden voor verkoop op afstand te lezen alvorens een bestelling te plaatsen. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de algemene voorwaarden voor verkoop op afstand.

1. Identificatie van de verkoper

Baby-Lux SPRL, hierna ’Babylux’ genoemd

Sluisbaan 46, 7784 Komen-Waasten (België)
BTW BE 0456.168.036 - RPR Bergen-Charleroi, divisie Doornik
Tél. : 0032 (0)78 48 16 10
E-mail : info@baby-lux.com

2. Algemeenheden en definities

Alleen de huidige verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op de verkoop op afstand (via internet) door Babylux aan eindgebruikers. Babylux kan te allen tijde wijzigingen aanbrengen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden.

De overeenkomst kan gesloten worden in het Nederlands of het Frans, naargelang de keuze van de klant. Ook de verdere gegevensuitwisseling zal in één van deze talen gebeuren. De klant zal zich niet kunnen beroepen op het feit dat hij de gekozen taal niet voldoende beheerst om de niet-toepasselijkheid van één of meerdere voorwaarden in te roepen.

‘Click&Collect’ is een dienst aangeboden door Vanden Borre waardoor de klant online een toestel kan aankopen om het vervolgens in een winkel naar keuze af te halen.

3. Totstandkoming verkoop op afstand

Om een product online te te bestellen, dient de klant het toe te voegen aan zijn winkelkarretje. Vervolgens vult hij zijn klantgegevens in, kiest hij de leveringswijze en kiest hij de betalingswijze. Om de bestelling af te ronden, dient de klant ten slotte de knop met als bijschrift ‘Betalen’ in te drukken en de betaling uit te voeren.

De catalogus met producten en hun omschrijving die op vandenborre.be terug te vinden is, vormt op zich geen aanbod. Het volstaat bijgevolg niet een bestelling te plaatsen op onze website om een verkoop tot stand te brengen. Pas bij het ontvangen van de bevestigingsmail is de koop gesloten.

Babylux behoudt zich het recht voor om voor de veiligheid en zekerheid van de klant bijkomende informatie te vragen en bij gebrek hieraan de uitvoering van de bestelling te weigeren. Ook bestellingen waaruit blijkt dat de koper de intentie heeft om de producten zelf weder te verkopen of bestellingen door minderjarigen kan Babylux weigeren uit te voeren. Hetzelfde geldt wanneer bij de beschrijving van het product of de prijsaanduiding op de website, ondanks de grote zorg die Babylux besteedt aan de juistheid van de gegevens, een kennelijke vergissing werd begaan.

In geval van overmacht kan Babylux haar verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst definitief ontbinden.

4. Eigendomsoverdracht

In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek blijven de verkochte, geleverde of geïnstalleerde goederen onze exclusieve eigendom tot gehele betaling van de factuur. Ondanks dit eigendomsvoorbehoud, gaat het risico wegens verlies of beschadiging over op de klant vanaf de inbezitname van de goederen.

5. Prijzen

Onze prijzen zijn btw, recupelbijdrage en andere taksen en bijdragen inbegrepen. Alle aanbiedingen gelden zolang zij op de website zijn opgenomen. De aangeduide prijzen kunnen steeds wijzigen. Als een bestelling wordt geplaatst, geldt voor deze verkoop op afstand de prijs die van toepassing was op het moment van bestelling. Een standaardlevering of -verzending is gratis vanaf 89,00 €. Voor de verzending van bestellingen voor een bedrag lager dan 89,00 € wordt 7,90€ verzendkosten aangerekend, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.

6. Betaling

De klant kan zijn internet bestelling betalen :

a) rechtstreeks : de bestelling wordt onmiddellijk in behandeling genomen

  • Visa, Mastercard, CB, Bancontact, Maestro, Paypal, Ideal

b) via klassieke overschrijving : de bestelling wordt in behandeling genomen na ontvangst van de betaling

7. Korting

Wanneer er een actie loopt met kortingen per aankoopschijf, dan is deze korting geldig op alle artikelen, met uitzondering van STER artikelen en meubilair.

8. Levering

Alle goederen worden geleverd op het door de klant aangegeven adres of afhaalpunt. Voor de veiligheid en zekerheid van de klant kan een identiteitsbewijs (of een kopie) gevraagd worden bij de levering. De klant tekent voor ontvangst van de levering.

De levering aan huis gebeurt in principe door een koerier (enkel op gelijkvloers).

De levering in Frankrijk gebeurd via DPD.

De levering in België, Nederland en Frankrijk gebeurd via GLS.

8. Leveringstermijn

Voor de goederen die in voorraad zijn op het ogenblik van bestelling, is de leveringstermijn 1 à 3 werkdagen.

Voor goederen die niet in voorraad zijn op het ogenblik van bestelling, geldt, behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, een leveringstermijn van maximaal 30 dagen, behalve indien anders aangegeven.

Babylux is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de aangestelde transporteur. In dergelijke gevallen blijft de aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

10. Garantie

Voor consumenten geldt de wettelijke waarborg van 2 jaar.

a) Deze waarborg dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de goederen. Zijn bijgevolg onder meer uitgesloten:

  • alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het artikel (bv. door oxidatie, schokken, val,...)
  • de vervanging van toebehoren of hulpstukken die regelmatig dienen te worden vervangen
  • defecten door brand, waterschade, bliksem, ongevallen en natuurrampen
  • defecten veroorzaakt door opzet, nalatigheid of door een onoordeelkundige behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of het gebruik van het toestel strijdig met de voorschriften van de fabrikant
  • schade ten gevolge van een commercieel, professioneel of collectief gebruik van het apparaat

b) Het gebrek aan overeenstemming dient binnen de twee maanden na vaststelling worden gemeld.

c) De waarborg is enkel geldig als men een beroep doet op de naverkoopdienst van Babylux. Als de klant rechtstreeks een beroep doet op de fabrikant, zijn de eventuele kosten te zijnen laste. In geval van tussenkomst door een niet door Babylux aangewezen derde, vervalt de garantie.

11. Herroepingsrecht

De overeenkomst kan zonder opgave van redenen herroepen worden binnen de 14 dagen vanaf de levering.

De klant heeft de keuze om:

a) Ofwel de goederen, samen met de factuur of het kasticket, terug naar de winkel binnen de 14 dagen na de levering.

b) Ofwel meldt hij binnen de 14 dagen vanaf de levering schriftelijk de uitoefening van het herroepingsrecht. De mededeling kan per e-mail verstuurd worden aan info@baby-lux.com. Vervolgens ontvangt de klant instructies om het goed onverwijld, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de melding van herroeping op zijn kosten terug te sturen naar Babylux.

Het product kan enkel om het volgende adres teruggestuurd worden :

Babylux SPRL
Sluisbaan 46
7784 Komen-Waasten
België

Enkel goederen in originele verpakking, met alle geleverde toebehoren, intact en in originele staat worden teruggenomen. Beschadigde goederen of goederen waar de originele verpakking beschadigd is worden niet terugbetaald of geruild.

Binnen de 14 dagen nadat Babylux op de hoogte gesteld werd van de beslissing tot herroeping, worden alle betaalde bedragen (desgevallend verminderd met de bovenvermelde transportkosten) terugbetaald via de betaalmethode die de klant gebruikte voor zijn aankoop. Er wordt echter geen cash geld teruggegeven aan de kassa.

Babylux kan wachten met terugbetaling tot het de goederen heeft teruggekregen, of de klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden.

12. Bewijs

De partijen aanvaarden de elektronische bewijsvoering (e-mail – back-up).

13. Contact

Voor vragen in verband met zijn bestelling, kan de koper terecht bij de Babylux via 0032 (0)78 48 16 10 of via mail op info@baby-lux.com.

14. Eventuele klachten en geschillen

Voor eventuele klachten kan de klant terecht bij:

Babylux Consumentendienst
Sluisbaan 46
7784 Komen-Waasten
Tel.: 0032 (0)78 48 16 10
E-mail: info@baby-lux.com

Bent u ondanks onze inspanningen niet tevreden? Richt u dan tot de onafhankelijke dienst van de Ombudsman voor de Handel, www.ombudsmanvoordehandel.be.

Elk geschil is onderworpen aan Belgisch recht. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.

De klant kan ook terecht op het ODR-platform van de Europese Commissie : ec.europa.eu/consumers/odr